Pirms dažiem gadiem skolas bija vienkārši vietējās iestādes, kurās skolēni gūst zināšanas un veido savas personības. Bet tagad, ar jaunākajām tehnoloģijām un izglītības pieeju attīstību, skolas ir pārvērtušās par inovatīvām un interaktīvām izglītības vides. Šajā gaisotnē bija pārliecinoši skolnieki no visas valsts, kas pulcējās, lai apmeklētu “Skola 2024” izstādi – notikumu, kas pārsteidza un iedvesmoja ikvienu ar jaunāko izglītības tehnoloģiju un metodiku klāstu.
Sajā gadā 23. Februārī Daugavpils iespēju vidusskolas 10., 11., un 12. klases audzēkniem kopa ar skolotajiem J. Kanto un J.Ginko arī bija iespēja apmeklēt šo pasākumu.
Izstāde “Skola 2024” bija kā futūristisks ceļojums izglītības pasaulē, kurā skolēni un pedagogi varēja aplūkot un piedalīties dažādos demonstrāciju un interaktīvās darbnīcās, kas parādīja nākotnes izglītības iespējas. Lai gan šī bija jauka iespēja ikvienam, tas bija īpaši svarīgs notikums skolēniem, kuriem bija unikāla iespēja redzēt, kā viņu izglītības nākotne varētu izskatīties.
Viens no vispievilcīgākajiem punktiem bija virtuālā realitāte izglītībā. Skolēni varēja ķerties pie VR (virtuālās realitātes) ierīcēm un doties uz dažādām vēsturiskām epohām vai pat ceļot uz citām planētām, visu, neizejot no izstādes zāles. Tas bija kā jauna veida piedzīvojums, kurā skolēni ne tikai mācījās, bet arī izjuta izglītības tēmas.
Turklāt bija arī daudz informācijas par digitālo mācīšanos un tās priekšrocībām. Dažādas programmēšanas darbnīcas un tehnoloģiju demonstrācijas bija kā izaicinājums skolēniem iepazīties ar jaunākajām tehnoloģijām un apgūt prasmes, kas būs būtiskas nākotnes darba tirgū.
Bet ne tikai tehnoloģijas dominēja izstādi. Bija arī uzmanība uz kultūras daudzveidību un emocionālās veselības nozīmi izglītībā. Skolēni varēja piedalīties dažādās kultūras aktivitātēs un diskusijās par svarīgiem psiholoģiskiem un emocionāliem jautājumiem, kas saistīti ar skolas dzīvi.
Visbeidzot, izstāde “Skola 2024” bija ne tikai vienkāršs pasākums, bet gan atvēršanās uz jauno izglītības horizontu. Tas bija ceļvedis nākotnes izglītībai, kurā skolēni ne tikai apgūst zināšanas, bet arī attīsta kritisko domāšanu, radošumu un sadarbības prasmes. Šie skolnieki, kas apmeklēja izstādi, ir ne tikai liecinieki, bet arī dalībnieki jaunās izglītības realitātē, kas veidos nākotnes sabiedrību.
Informāciju apkopoja J.Kanto