Sadarbības stundas apvienojot matemātiku, dizainu un tehnoloģijas un karjeras izglītību

Mācību gada noslēgumā Daugavpils Iespēju vidusskolas skolotāji bija sagatavojuši pārsteigumu 5.klases skolēniem – integrēto stundu, kur sadarbojās matemātikas skolotājas Ludmila Meļņikova, Jekaterīna Lapa un Andžela Zandersone, kā arī dizaina un tehnoloģiju skolotāja Oksana Barkovska un pedagogs karjeras konsultants Diāna Svirska-Semjonova. Stundas tēma bija – “Projektēšanas izaicinājums – kā matemātika palīdz arhitektam?”, lai veidotu skolēnu priekšstatu par saikni starp mācību priekšmetiem un profesionālo dzīvi.

Stundas sākumā skolēni diskutēja par to, kādas profesijas ikdienā pielieto matemātiskās prasmes. Visbiežāk skanēja tādas profesijas kā kasieris, pārdevējs, ekonomists, grāmatvedis un arhitekts. Lai gūtu plašāku priekšstatu par arhitekta profesiju, izmantojot literatūras avotus, pētījām arhitekta profesijas būtību, darba aprīkojumu, darba iespējas, atalgojumu un prasmes, kuras jau tagad būtu jāattīsta, lai nākotnē varētu strādāt par arhitektu.

Matemātikas skolotājas aktualizēja zināšanas par mērogu un proporcijām, kā arī tika risināti uzdevumi par proporcionālām attiecībām reālās dzīves situācijās.  Izmantojot iepriekš apgūto skolēni grupās veidoja savas sapņu istabas maketu un rēķināja istabas un mēbeļu reālos izmērus, izmantojot doto mērogu.

Praktiski darbojoties, skolēni apguva jaunas kompetences matemātikā un dizainā un tehnoloģijās, izpētīja arhitekta profesiju, kā arī attīstīja savas sadarbības prasmes strādājot grupās. Stundas noslēgumā skolēni prezentēja paveikto un pozitīvi novērtēja citu sniegumu.

Siltu vasaru vēlot, informāciju apkopoja:

Daugavpils Iespēju vidusskolas pedagogs-karjeras konsultants Diāna Svirska-Semjonova.

'
Uz augšu